۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

هويت

این متن مربوط به چهار شنبه سوری سال پیش می باشد، اما بعد از مقداری ویرایش نقطه ها و ستاره های متن، بوسیله "Blogger" به تاریخ امروز برگردانده شد!؟

:::: هويت ::::



*** ***


اي آتش، «زردی من از تو، سرخی تو از من»


امروز آخرین چهارشنبه ی سال، چهارشنبه سوری است؛ در آیین باستانِ اقوام گونه گون ایرانی، آتش از عناصر چهارگانه است و تنها عنصری است که آلوده نمی شود و اینچنین در اندیشه ی باستانِ این اقوام دارای پاکیِ ویژه ای می باشد.اینان از آتش در جشن و سور خود بهره می بردند، اینگونه که در چهارشنبه ی آخر سال، اینچنین می کنند.
ناگفته نماند که چهارشنبه سوری آیین و مراسمی دیگر را نیز داراست.
اما چهارشنبه سوری چه از روزگار بسیار دور آمده و چه زاییده ی ورود تازیان باشد و چه آن که در گذر زمان به رنگ و بوی امروز در آمده باشد، روز جشن و سرور و پایکوبی است.
اما بسیاری را این خوش نیاید؛ که اینگونه است رهبران رژیم کنونی نشسته بر اریکه قدرت در کشورمان ایران. هویت زدایی بخشی از پروسه ی این متحجرین است.
تعاریفی که برای یک گردكي(دايره) داریم را نمی توان برای یک سه گوش ارایه کرد؛ با فشار نیروها از سه جهت شاید گردكي(دايره‌ي) مورد بحث به سه گوش تبدیل شود اما دیگر گردکی(دایره) نمی باشد، بلکه در پروسه ی یاد شده به سه گوش تبدیل گشته است با کاربردی دیگرگونه.
هویت و گذشته ی بسیاری از ملل سپری است در برابر استحمار(خر کردن) و استعمار و این بسیاری را خوش نیاید، زیرا سدی است در برابر اینان


*** ***

هیچ نظری موجود نیست: